20.11.2012

Git Bo? Not so much.

Det blev jo ikke til Thai Bo i går. Kunne, som forudset, ikke nå det. Nåede til en omgang Stram Op i stedet og den time fik virkelig sat gang i Le Gits filosoferende hjerne. Resultatet af den filosoferen deler jeg naturligvis med jer - who else? 
Here goes: jeg har efterhånden været til en del forskellige holdtimer med mange forskellige instruktører. Nogle gode - andre lige en tand bedre. Favoritten er uden tvivl 45-årige Linda Thorlaksdottiér. Den kvinde ka bare et eller andet ubeskriveligt i en holdtræningssal, og det har ikke nødvendigvis noget at gøre med træning. Nej, hun er charmerende, det er det, hun er. For det første insisterer hun på at tale (råbe) på engelsk. LOVE IT! Så internationaaaal. For det andet er både øvelser og musik smukke levn fra 80'erne. PERFEKT! Min krop er som skabt til svulstige 80'er øvelser til endnu mere svulstig 80'er glamrock...Mm Mm Mmmm siger jeg bare. For det tredje er Linda absolut ikke bange for at stemme i med musikken - ja jeg vil faktisk påstå, at det er der hendes hovedfokus er. FOR DET FJERDE. Ja for der er skam et 'for det fjerde' - SÅ go er Linda bare - så går hun, som den eneste instruktør, jeg har mødt, helt vildt op i at træne vores ankler. Og jeg ved ikke om det er fordi Lindas ankler er sådan nogle tynde muskel-svage nogen (hun går altid i langbukser, så har ikke haft mulighed for at nærstudere dem), men hun råber altid helt vildt meget, når vi laver de øvelser. Noget i den her dur: I KNOW IT'S HAAAARD, SO HAAARD, I KNOW YOU HATE ME KNOW OH HOW YOU HATE ME. Jeg hater altså ikke Linda. Synes nemlig på ingen måde ankel-øvelser er hårde. Ergo jeg er en smule forvirret over alt hendes råben. 
Og så var det i går, at jeg til Stram Op med en for mig ny instruktør igen blev forvirret.  Instruktøren (som jeg desværre ikke kan huske hvad hedder) annoncerede, at Stram Op jo går ud på at træne de STORE muskelgrupper, hvorefter hun bad os træde op på stepbænkene med hælene udover og så står og vippe der...og vippe og vippe...øøøj vi vippede altså i lang tid. Og altså her var det igen ANKLERNE (og, indrømmet, læggene), der skulle workes out. Så er det bare jeg spørger: er anklerne virkeligt en stor muskelgruppe? Synes I andre det gør herre-nas at træne dem? Og hvem myrdede JFK? Har du svar på et eller flere af følgende, så smid endeligt en kommentar.

Tak.


Og for at runde af på en overordentlig god måde, får I lige Le Git i en art træningstøj (og ja jeg ved godt der er en lille kamelsniger og yes er også helt med på at det ik er pretty). Det skal siges, at billedet er taget til Lolos (det er manden i midten af kæmpetvillingerne) polterabend, men er ikke helt langt fra mit normale work out gear:


2 kommentarer:

  1. jeg træner slet ikke ankler. Mine er muskuløse fra naturens side!

    SvarSlet
  2. MM er det dig der er løs, din tosset-stærke/meget-ariske-kvinde?

    SvarSlet